Jag hade tänkt mig att den här Bloggen ska handla om lite av varje, Privat och "Business" från Sverige och Sydafrika.

18 januari 2012

Värmebölja i Cape Town

Hej igen, alla glada.

Vi gnällde i oktober, november, att det var för kallt, men det skulle vi inte ha gjort. Nu har vi haft enorm värme i flera dagar. Här i Fish Hoek går det an, men inne i stan där är det varmt.

I söndags, var vi på marknad i Hout Bay och det ligger ungefär en halvtimmes bilväg härifrån. Det var en nystartad inomhus marknad och den ligger vid fiskehamnen i Hout Bay. Trevlig marknad men inte så stor, men det var ett stort utbud av olika matställen. Så här såg det ut.

Ovanför, ett par bilder vid  olika matställen
Ser väl mumsigt ut??
Min dotter, svärson och barnbarn, också på marknaden.

Sen for vi hem till Fish Hoek och gjorde oss iordning, för att fara till mitt andra barnbarn Josefin och hennes Mattias. Dom har just flyttat in i en lägenhet, på 10.de våningen i ett höghus i Waterkant.
Vilket ställe, men inte för oss gamlingar, tror jag. Det var en helt fantastisk våning i 3 plan. På 3.dje våningen var det en takterass, med utsikt över hela Kapstaden. Tog några bilder, så ni får se lite hur det ser ut. Är lite svårt, att riktigt få fram, vad det var vackert.








De sista bilderna är från en restaurang i Cape Town som heter Beluga. En riktigt trevlig kväll.

Vi hörs snart igen. Glöm inte att krama varandra

Inga kommentarer: