Jag hade tänkt mig att den här Bloggen ska handla om lite av varje, Privat och "Business" från Sverige och Sydafrika.

06 januari 2012

Fredag igen

Ja, nu är det fredag igen och jag förstår inte vart tiden tar vägen. Det är förmodligen så att, har man roligt så går tiden fort och det stämmer  i mitt fall. Jag upplever så mycket varje dag.
Promenerar varannan dag på beachen och alltid ser man något nytt. Idag blev det en bild på en vacker liten krabba.
 Stranden i Fish Hoek är lika vacker varje morgon
I onsdags var Bosse på vintur och jag tog Lotta och Pia till en lunchrestaurang i Glencairn, som ligger 5 minuter från Fish Hoek mot Goda Hopps Udden. Den heter Dixi´s. Son ni ser, kan man äta gott även där.
 Jag beställde bara en liten räkcocktail, för jag ville inte ha så mycket. Trodde jag!!!!!!!!!

 Lotta beställde också bara en liten förrätt och hon trodde också att den skulle vara liten, tji fick hon.
Ida fick en "liten" kycklingrätt, hon också. Vi blev verkligen mätta och belåtna.

Igår var det full fart på Lala Phantsi. Flera, närmare bestämt 7 personer, tillbringade dagen här, tills Bosse tog dem till flyget kl.14.00. Sen hade jag besök, av en mamma från Khayelitsha, den kåkstad vi ofta besöker, hon hade med sig sin son Luhle, som en skola utanför Stockholm, bekostar skola för. jag har skrivit om honom förut tror jag.

Idag har Bosse, Ida och jag, varit på lunch, på ett annat ställe som också ligger bort emot Goda Hopps Udden. Den restaurangen heter Farm House och är ett toppenställe, som jag har kort från tidigare, men idag blir det ett kort på min dotter Lotta.

Slutar med en vacker bild över indiska oceanen och Simonstown. Må gott och var glada

Inga kommentarer: