Jag hade tänkt mig att den här Bloggen ska handla om lite av varje, Privat och "Business" från Sverige och Sydafrika.

12 januari 2012

Solnedgång på Chapmans Peak

Vilken underbar dag vi hade igår.
Först var jag och dotter Lotta och barnbarn och hämtade Billy på flygplatsen utanför Cape Town. Så här förväntansfulla var dom.
Här kommer Billy med Turkish Air och han rekommenderar detta flyg med det varmaste.
Vi var tillbaka i Fish Hoek vid 1/2 3- tiden. Jag satt igång med att fixa för resan till Chapmans Peak. Jag gjorde kyckling sallad och potatis sallad m.m. till 15 personer och vilken kväll vi fick, hade inte kunnat vara bättre. 26 grader varmt och inte en vindgnutta. Alla våra gäster tyckte det var helt fantstiskt. Titta vad det är vackert.
Alla på denna bild är våra gäster, utom min gubbe Bosse, längst bak, med handen över ögonen.
 Mitt barnbarn Josefine och hennes sambo Mattias
 Min dotter Lotta i solnedgången.
Fyra av våra härliga gäster.
Barnbarnet Josefine igen.
Resten av våra mysiga gäster.
Josefine & Mattias igen. Ni tror väl inte, att jag tycker om mina barnbarn, eller?
Avslutar med en underbar solnedgång från Chapmans Peak. Vägen dit, heter Chapmans Peak Road och är nog världens vackraste väg. Den går från oss i Fish Hoek och slutar i Hout Bay. Den får man inte missa, när man besöker Kapstaden.
Titta på sista bilden och känn vilken varm känsla den ger.  Jag skriver snart igen. Tills dess ha det gott.

Inga kommentarer: