Jag hade tänkt mig att den här Bloggen ska handla om lite av varje, Privat och "Business" från Sverige och Sydafrika.

09 januari 2012

Full fart på Lala Phantsi

Hej alla som svettas och alla som fryser.

Nu är det måndag och lite mulet i Fish Hoek, men det är ändå 26 grader varmt, inte helt fel. Jag är, för första gången på länge, helt ensam på Lala Phantsi och det är rätt skönt. Har varit och shoppat och tränat på curves (som är ett bra gym. för kvinnor) och sitter nu hemma framför datorn.

Får idag tillbaka gäster, som varit på safari. Det blir roligt. Bosse har också fullt upp och är idag på vintur. Han har olika turer varje dag, 7 dagar i sträck.

Igår var det lite gratis turer. Först tog vi alla gästerna på marknad i Muizenberg, som ligger ca. 20 minuter härifrån, med bil.

Sen tog vi samma gäng till en restaurang i Simons Town som heter Berta´s. ligger väldigt fint, nere vid havet och har, som på de flesta restaurangerna här, väldigt god mat. Här kommer några bilder därifrån.
Här är några av våra härliga gäster, på väg in i restaurangen.
Den här gästen heter Daniel och är från Gävle
Här sitter alla och funderar vad dom ska äta, utom jag och Sven, för han står där på vänstra hörnet och har också tagit kort, precis som jag.
Slutligen, utsikt från restaurangen Berta´s

Jag skriver snart igen. Varma Kramar till alla

2 kommentarer:

maria winberg sa...

Ojoj tycks inte gå sådan nöd på er precis :) Ha det gott i värmen ! Kram

Anna-Lisa sa...

Låter som ni har fullt upp. Vi har haft barn och barnbarn här i fyra veckor, elva pers blev vi. Som tur är har vi fått lånat grannens hus, själv bor vi ganska litet här i Lusaka. Imorgon är årsdagen sen vi förlorade Linda, känns så nyss som vi var hos er, så nyss som Linda var alldeles levande.
Kram till er båda!
Anna-Lisa