Jag hade tänkt mig att den här Bloggen ska handla om lite av varje, Privat och "Business" från Sverige och Sydafrika.

29 oktober 2011

Vintur plus annat runt CapeTown

 Hejsan.
Nu var det länge sen jag skrev något, men vi har haft fullt upp med gäster och har just idag, bara ett par. Det fylls på igen på måndag, så nu passar jag på att skriva lite.
Vi har haft många vithajar här i False Bay  och Fish Hoek beach. Nu badar man bara när det finns en grön flagga därner vid beachen. Det är ju ett flaggsystem, som fungerar bra. Vi bor ju inbäddade mellan två höga berg och där sitter det en hajspanare på båda sidor. Det är dom som larmar om det finns haj nära. Toppenbra system.


Jag tycker att det är häftigt att vi kan se hajen så nära.


I torsdags, var vi på vintur med 7 väldigt gulliga gäster. Vi for först till Stellenbosch, som ligger 4 mil från Kapstaden och sen vidare till Franschoek. Väldigt fin tur och fina vingårdar att besöka. Lite svårt att välja bara. Det finns ju ungefär 500 vingårdar däromkring. Den på bilden, heter Houte Cabriére och är ett omtyckt ställe. Det ligger i Franschoek.

Helt underbart vackert, eller hur? Hit ska vi snart återvända. Min svägerska och svåger, kommer snart hit från USA och om inte förr, så åker vi dit då.


Slut för idag. Glöm inte att krama varandra.

1 kommentar:

Brittsan sa...

Ja, tänk att vi kommer snart! Ska bli härligt med lite semester, synd bara att det är en så lång resa!!! 37 timmar totalt tror jag det är.

Kram