Jag hade tänkt mig att den här Bloggen ska handla om lite av varje, Privat och "Business" från Sverige och Sydafrika.

13 oktober 2011

Hajar & Valar

Ja, nu har det gått någon dag igen och allt är lika underbart som vanligt, här i Sydafrika.
Vi har nu fått första gästen för säsongen. En gullig kille som heter Daniel. Nästa vecka fylls det på och sen har vi fullt ett tag framöver. Jätteroligt.

Det är mycket hajar och valar i våra vatten just nu. Igår hade vi hajvarning 5 ggr, vilket innebär att spanarna ser haj, väldigt nära stranden. Då badar man inte. Det är ju just denna årstid, som det är flest vithaj här. Jag bara badar, när det visar grön flagg, vilket innebär, att det inte finns någon haj alls och då är det säkert att bada. Det är ju väldigt bra, just här i Fish Hoek, för spanarna ser väldigt bra, tack vara höga berg på var sida om Fish Hoek beach. Det är vi glada för.

Igår såg vi valar igen. Kameran hade jag i väskan, men tyvärr var batteriet slut, så den får ni inte se. Ska kolla om jag har en bra hajbild istället.


Det är nog lika bra, att jag lägger in en bra bild på en fin pufform också. Giftiga och fina. Detta kort tog vi på Goda Hopps Udden.


Nu ska jag snart fara och köpa plantor till mina sista krukor (tror jag). Ska visa lite bilder på mina blommor, när dom börjar blomma som jag vill, så det är inte säkert att det blir några bilder.
Här är idag lite mulet, men ändå över 20 grader varmt.
Vi hörs snart igen.

Inga kommentarer: