Jag hade tänkt mig att den här Bloggen ska handla om lite av varje, Privat och "Business" från Sverige och Sydafrika.

07 oktober 2011

Varit i Kapstaden nu i 14 dagar

Tänk, att 14 dagar redan gått, sen vi kom tillbaka till Fish Hoek, Kapstaden. Det känns helt fantastiskt.
Solen skiner och idag ska det bli 25 grader, i morgon 27 och lördag 29 grader.
Bada i poolen blir nog bra, men jag tror att jag struntar i havet. Är inte så förtjust i hajar och just nu är det gott om dom där. Valar har vi sett ett par stycken och det är rätt häftigt.
Har arbetat med en hel del, dessa 14 dagar. Målat, bakat, planterat nya blommor och bytt gardiner och vi städar nu alla rummen. Första gästen kommer på måndag, sen rullar det på.
 De 4 krukorna i mitten, är nya blommor och dom heter Westrinaia Fruiticosa " Blue Ball"och det är närbild på den nedanför Under den kommer en blomma som heter Statis Prezii också en vacker och härdig blomma. Nästa bild är på nya madrasserna på bänken vid poolen och det sista är från det rum som är städat och klart. Rum nr. 2 . Det är bara att hoppas statisen blir stor, men det ska den bli.

Nej, nu har jag inte mera tid för detta, men till alla, Ha en skön och givande dag. Nu ska jag fortsätta att städa.

Kramar från soliga Cape Town

 




Inga kommentarer: