Jag hade tänkt mig att den här Bloggen ska handla om lite av varje, Privat och "Business" från Sverige och Sydafrika.

19 oktober 2011

Pensionär i Fish Hoek Sydafrika

Ja, nu har jag hunnit bli lite äldre, men känner mig inte så gammal. Det är ju inte så dumt, att det ramlar in lite pengar extra varje månad. Inte heller fel, att fira min dag här i Sydafrika, även om jag skulle vilja haft alla mina kära och nära här.
Jag hade en fin födelse dag. På morgonen  kom vår  vän Dan med blommor och en fin, kul tavla, som Maggie målat. Här kommer en bild på blommorna och tavlan.


Jag tycker att texten är så bra. Snälla gud, om du inte kan göra mig smal, så gör mina vänner tjocka. Nu kommer bild på min nästa present. Var tvungen att visa 2 bilder på den, för att ni ska förstå vad det är. Det är alltså en behållare för bag in box. Den fick jag av mina grannar.


Nästa presenter är från min man Bosse.

Fin liten Mazda och en fin krukväxt, Alstromelia. 
Nu ska jag ladda in lite flera bilder och det är gjort nu, så här kommer ett par bilder på presenter, som jag ska få, om ca 4,5 veckor. Då kommer min svåger och svägerska hit och har presenten med sig. Det ska bli så kul, att dom kommer igen. Var här förra året också.

 Ser så himla fint ut.
Jag måste ju fortsätta med bilder på det jag fick. Man får inte gömma någon. Nästa bild är på blommor från min mamma och mina systrar. Underbart fina och dom står fortfarande fint.
Sen fick jag ju ett sådant gulligt kort, från min bästa vän Lena från Gävle. Plus alla härliga grattis hälsningar och kramar på Facebook. Sen flera grattis samtal från Sverige.
Bosse bjöd mig sen på middag på vår favorit restaurant Food Barn, som ligger i Noord Hoek på väg mot Cape Town ( Kapstaden). Alltså, kan ni se på bilderna som kommer, vilken toppendag jag hade. Tack alla nära och kära. Var rädda om varandra. Vi hörs snart igen




1 kommentar:

www.CapetownZa.com sa...

Härliga foton!!!!!