Jag hade tänkt mig att den här Bloggen ska handla om lite av varje, Privat och "Business" från Sverige och Sydafrika.

07 november 2011

Mycket gäster och en rejäl förkylning

Hejsan hoppsan.
Nu är det dags att försöka skriva lite om vad som hänt här i CapeTown (Kapstaden), sen sist.

Har fullt med gäster och alla trevliga. Fam. Bjärelid, kom med förkylning, som jag nu sitter med. Feber och hosta, inget roligt.
Frukost med familjen Bjärelid och 2 st. Isabelle, plus Bertil och Gertrude. Alla gillar min frukost.
Igår fyllde Isabelle 1, 20 år. Vi firade henne och tog Isabellorna och Bertil och Gertrude, på vintur i Constantia, som är det äldsta vinområdet här. Det ligger ungefär 20 minuters bilväg härifrån, in mot Kapstaden.
Isabelle på sin 20-årsdag
Gertrude och Isabellorna på vingården Steenberg i Constantia. Vackert som bara den. Sen for vi till ett ställe som heter FarmHouse och ligger på vägen till Goda Hopps Udden. Ett toppenställe.
Gertrude och Bertil sitter och väntar på maten, under vindruvorna.

Det är en solig och fin dag och Bosse är med några gäster, på en kåkstadstur. Kåkstaden heter Khayelitsha och där bor över en miljon människor. Den turen är nog, den tur som de flesta tycker är den bästa. Khayelitsha är den största kåkstaden här i Cape Town.
Nej, nu ska jag förbereda en sallad, till mig och Bosse. Han kommer hem vid 2-tiden.
Skriver snart igen.
Var rädda om varandra

Inga kommentarer: