Jag hade tänkt mig att den här Bloggen ska handla om lite av varje, Privat och "Business" från Sverige och Sydafrika.

26 mars 2012

Upprustningar och annat.

Ja, nu är det 14 dagar sen jag skrev något, så nu är det dags. Tycker inte att det finns så mycket att skriva om, nu när vår säsong är över. Vi tar inte in några fler gäster denna säsong. Nu är det upprustning och målning av hus, som gäller. Har också beställt nytt staket till baksidan. Så här ser där ut nu.
  Bosse har bytt takrännor och det blev väldigt bra. Här håller han på för fullt.
Jag skulle inte vilja byta med honom, för jag känner mig inte säker, på sådana ställningar.
Jag har också hjälpt till. Har planterat pelargoner vid vår parkering. Vi får hoppas att dom tar sig, tills vi kommer tillbaka i September. Ja, vi far hem till Sverige den 4 Maj.
Blir nog fint om dom får växa på sig.
Vad har hänt mera? Jo, både Bosse och jag tränar nu. Han har gjort ett uppehåll, men är nu på gång igen. Jag fortsätter att gå på mitt Curves, som jag tycker är så bra. Så här ser vi ut innan träningen, hur vi ser ut efter, vill ni inte se.

Vårt barnbarn Josefine och hennes Mattias, har båda fyllt år. Vi skulle bjuda ut dem på middag, men dom önskade sig mormors köttbullar och potatismos, med lingonsylt. det är klart att dom fick det. Avslutade med hemgjorda semlor. Våra svenska vänner Dan och Maggie, var här också.
Mattias fyllde i lördags, så vi var där och grattade i deras fina lägenhet i stan. Vi hämtade också vår cykel- Jennie, så hon var med till Josefine.
 Josefine och Mattias
Jennie hemma hos Josefin och Mattias

Jag slutar här för idag. Var rädda om varandra, så hörs vi snart igen.

Inga kommentarer: