Jag hade tänkt mig att den här Bloggen ska handla om lite av varje, Privat och "Business" från Sverige och Sydafrika.

09 mars 2012

Kåkstaden Khayelitsha plus annat.

Ja, nu har det gått några dagar igen. Naturligtvis har vi fått nya gäster och dom heter Ulf & Marianne.
Alla våra gäster är så underbara. Vet inte vad vi gjort som får sådana fina gäster, hela tiden.

Åter en liten stund, ska jag skriva, om mitt arbete i Khayelitsha. Denna gången ska jag berätta lite om några ensamstående mammor, som jag hjälper ekonomiskt. Jag försöker att få kontanta donationer, så jag kan ge dem R1000 varannan månad. Det räcker då till mat åt dem och deras små barn. Jag har 5 stycken, som jag försöker att hjälpa, för dom har alla aids och behöver äta ordentligt, för att dom ska kunna få broms mediciner. På detta vis, kan vi förlänga deras liv med kanske 10-15 år och det betyder, att barnen får växa upp hos sin mamma. Vilket är väldigt viktigt.
Jag har bland annat, en dam i Gävle, som ger stora donationer varje år. Hon heter Elly Anderson. Ett jätte tack till henne och alla andra som bidragit med pengar.
Här kommer ett kort på mina fina mammor.
Dom mår också, just nu, väldigt bra.
Ja, nu vet ni lite mera, om vad jag gör i Khayelitsha.

Har väl inte gjort så mycket sen sist, förutom en vintur, med våra nuvarande gäster Ulf och Marianne, som också är våra sista gäster för säsongen.
Här är dom på vinprovning och det är på Haute Cabriere. Ett fantastiskt  ställe.

Avslutar med en trevlig överraskning, som vi fick för en stund sedan.

Det knackade de på dörren och in kommer gäster, som bodde här 2007. Det är ju en del gäster, som man inte glömmer och detta var en sådan familj. Dom heter Janne och Tina Johansson och hade sina 2 döttrar med sig, när dom bodde här. Dom heter Sara och Anne. Nu hade dom ett par goda vänner med sig och skulle fortsätta sin resa till Botswana, på lördag. När sådant här händer, är dagen fulländad. På kul, så sätter jag in en bild, som jag tog för 5 år sedan, plus den jag tog idag.

Slutar med, att be alla att hålla tummarna för vår Jennie, som ska cykla vår stora Argus tävling, på söndag. Hon har vunnit den för 3 år sedan och kom tvåa året efter, men tyvärr blev hon skadad förra året, så hon kunde inte starta. I år kommer hon att ta igen detta, det hoppas vi alla att hon gör.
Avslutar med en bild på vår fina Jennie, tillsammans med mig.
Bilden, tyvärr lite mörk, men det får gå ändå.
Tack för idag och vi hörs snart igen.

Inga kommentarer: