Jag hade tänkt mig att den här Bloggen ska handla om lite av varje, Privat och "Business" från Sverige och Sydafrika.

12 mars 2012

Argus- tävlingen plus annat

Nu har det gått bara 3 dagar sen sist. Jag tar mig, eller hur?

Det största som hänt, under dessa dagar, är förstås ARGUS- cykeltävling. Det är ju en av världens största cykeltävlingar och den går förbi rondellen i Fish Hoek, så jag var där och tittade, före kl. 07.00. Om jag är rätt informerad, så är den 10,8 mil lång och innehåller massor av dryga, långa uppförsbackar. Över 30.000 startande. Väldigt imponerande. Det roliga är ju att vår Jennie Stenerhag är med och tävlar på elitnivå. Hon lyckades fantastiskt i år också. Kom på 4:de plats. Så grattis duktiga, fina Jennie. Här kommer några kort, när dom passerade Fish Hoek.
 Här står många i rondellen och väntar på cyklisterna
 Här kommer klungan där Jennie fanns med. Hon tog sig t.o.m. tid att vinka åt mig.
Härligt att se alla dessa cyklister.
Tyvärr så hände en olycka på sista spurten in, för flickorna och jag blev så orolig för Jennie, men hon klarade sig. Tyvärr, så var det flera som fick lättare skador.
Det var så otroligt varmt igår, så det är tur, att vi har en pool, att svalka oss i.
Efter cykeltävlingen och ett dopp i poolen, så gjorde jag semlor. Vi fick besök av goda vännerna Kenneth & Anna och deras jätte härliga och söta dotter Lea.
Anna och Lea, sitter just nu på London flygplats, för att snart flyga vidare hem till Sverige. Vi kommer att träffa dom där i sommar.
God semla
 Gulliga Lea
Sist, men inte minst, Leas mamma och pappa. Som ni ser, så kommer baby nr 2 i Juni.
Kram på er alla, så hörs vi snart igen.

Inga kommentarer: