Jag hade tänkt mig att den här Bloggen ska handla om lite av varje, Privat och "Business" från Sverige och Sydafrika.

18 juli 2011

En ny vecka

Hej igen.

Ja, nu har det börjat en ny vecka, inte klokt vad det går fort.

Tisdag t.o.m. lördag har det varit jobb på torget. Fredagen bjöd på regn hela dagen, tyvärr. Bilden är från fredag morgon. Det är barnbarnet Viktor, som syns på bilden.

Lördagen blev stressig, men rolig. Grill på campingen i goda vänners sällskap. Kom till husvagnen 1/2 5 och kl. 6 skulle våra vänner komma. Till dess, skulle jag förbereda allt, även en tårta. Jag var precis färdig när dom kom. Vi tog först ett glas vin, nere vid vattnet och det var fint väder. Ser mysigt ut, eller?

Själv är jag sällan med på kort, för det är nästan alltid jag, som tar korten.
Grillen åt vi sen i förtältet, för det blev faktiskt svalt sen. Vi hade en härlig och trevlig afton.

Ja, det händer ju inte så mycket under veckorna, för att vi jobbar så mycket. Tur, att jag har två barnbarn, som jobbar med oss. Då får jag åtminstone träffa dom. Våra döttrar, Lotta, Pia och Nettan och deras barn, träffar vi alltför sällan. Lotta överst, sen Nettan och längst ner Pia och mitt barnbarn Sarali.

Jag ska sätta in lite nytagna kort, senare. Jag har dom på den andra datorn.




Slut för idag

Krama varandra.

Inga kommentarer: