Jag hade tänkt mig att den här Bloggen ska handla om lite av varje, Privat och "Business" från Sverige och Sydafrika.

28 februari 2014

Blogg dags i högsta grad

Ja, nu måsta jag ta mig i kragen och skriva en ny blogg. Det är nästan 3 månader sen sist, så vi har firat både jul och nyår. Vi har haft väldigt mycket att göra och har bara haft en dag för oss själva. Jag har lite svårt att sätta mig och skriva en blogg, när jag har mycket folk omkring mig. Nu ska jag i alla fall försöka. Det är tur, att jag skriver dagbok, så jag kan läsa vad jag gjort, den sista tiden.

Tyvärr, så dog Madiba den 5 december och denne underbara man, sörjdes av hela världen.

Julfirandet blev som vanligt, med många gäster och så hade jag mitt barnbarn Ida och hennes pappa Billy här och det kändes så bra. Här kommer ett några bilder från december.
 Min fina Hotensia som här kallas Christmas flower, för den blommar vid jul.
 Ett av mina fina barnbarn Ida, som var här över julen.
 Här är vi i Kirstenbosch och firar "christmas songs" by candle light
Gör ett mellanstick, med en fin hajbild från vår badstrand
Här är vår Shakienas dotter Amenia, när hon gifter sig. Det var så trevligt att vara med om ett muslimskt
bröllop.
Här åt vi
Här, en fin bild på Shakiena med ett av hennes barnbarn.

Det blir ju, att vi söker nya restauranger och har nu hittat en som heter The Fisherman och ligger i Kommetjie. Trevligt ställe med god mat. Där har dom underhållning och grill varje söndag. Underhållning även på lördagarna.

 Den översta bilden här, är från The Fisherman
De andra två, är från vår absoluta favorit restaurang Dixies

Naturligtvis har vi varit på en hel del turer och här kommer lite bilder  från lite olika ställen.

 De två första bilderna är från Constantia Glen, som även ligger i Constantia. Väl värt några besök.
 Denn Bild är från stadsturen och vi befinner oss på Chapmans Peak Road och ser ut mot Hout Bay
 På samma ställe och detta är sälön på atlantsidan.
 Här ser vi på vår fina arena som byggdes till fotboll WM
Nu är vi på vintur och ser den underbara utsikten från vingården Haut Cabriére i Franschhoek
Även nästa är bild därifrån.
 

Här är vi på Goda Hopps Tur och stoppar då till i Simonstown och kollar pingvinerna

 Avslutar med två bilder från Goda Hopps Udden.


Ta hand om varandra och njut.

Jag ska inte vänta så länge, innan jag skriver igen.


2 kommentarer:

Sofia sa...

Jätte bra blogg! Tack så mycket :)

Kathy sa...

Jag använder det här tillfället för att låta världen veta om trollformlern som hjälper mig i mitt förhållande, han är väldigt bra och villig att hjälpa dig att lösa alla dina problem, oavsett vilka utmaningar som helst kanske bara kontakta honom och förklara resten för honom är historia. Kontaktinformation på ekpentemple@gmail.com eller WhatsApp +2347051979135 och du kommer att vara glad att du gjorde det.