Jag hade tänkt mig att den här Bloggen ska handla om lite av varje, Privat och "Business" från Sverige och Sydafrika.

03 september 2012

Lite blandat som vanligt

Ja, nu blev det inte så långt mellan skriverierna, denna gång.

Det är inte utan, att jag börjar längta till Fish Hoek och Kapstaden nu. Idag är det exakt 4 veckor tills vi far.
Just nu, skiner i alla fall solen och det är ju lite ovant.
På torget har vi nu börjat att sälja lingon och slutat med grönsaker. Ja, vi har lite krav odlade morötter, potatis, rödbetor och lite färska kryddor. Så här ser det ut på torget nu.
 Bosse och lingonen
 Rolf som hjälper oss ibland
Min goa vän Lena på sin 60-års dag. Kan man inte tro, att hon fyller 60.

I lördags var vi till Rättvik och såg fyrverkeri konsert på Dalhalla och det var helt fantastiskt. Något jag sent ska glömma. Här kommer några bilder från hotellet och Dalhalla.
Hotellet heter Lerdalshöjden och ligger i Rättvik
 Underbar utsikt över Siljan, från vårt rum
 Vår vän Eje, som är den som gör detta underbara fyrverkeri, hade bokat transport och vad hette bussen, om inte Barbro
 Här är vi på väg ner till Dalhalla, som är ett före detta kalkbrott.
Nu är vi nere och tittar upp, på de som är på väg ner.
 Kolla alla skiftande färger. Otroligt vackert



Här har vi alla, tänt var sitt ljus till tonerna av Amazing Grace
Ska försöka att ladda ner en filmsnutt, på en liten del av fyrverkeriet
Hoppas att detta fungerar.
Slutar med ett par, lite höstlika men fina bilder.



Soliga och Varma kramar till er alla, så hörs vi snart igen

Inga kommentarer: