Jag hade tänkt mig att den här Bloggen ska handla om lite av varje, Privat och "Business" från Sverige och Sydafrika.

20 februari 2012

Lite mera om vin, plus lite annat

Nu kommer här lite mera om vin, eller rättare sagt, en vingård i Constantia, som heter just Constantia Glen.
Det är ett ställe, som jag alltid beundrar, när vi far förbi. Det var visst förra året, som dom började med vinprovning. Mitt barnbarn Josefine, var den som tipsade oss om denna vingård. Vi for dit igår och vi blev så nöjda och imponerade. Här kommer några bilder därifrån.
 Förmodligen ägarens hus

En underbar Protea som blommar igen.
Utsikt från vinprovningen
Oops!!!!!!! tror jag var för sugen och tog kortet lite sent, men gott var det.

Sen måste jag visa ett kort, som en gäst och fotograf, tog på Boulders Beach.
 På den övre bilden ser ni fotografen Anders Öhlund och hans två arbetskamrater Irene och Maria
Är det inte ett underbart kort på Boulders Beach.

Idag regnar det och vi tycker att det är skönt. I morgon skulle solen komma tillbaka igen.
Vilket underbart land jag bor i. Är så tacksam för att ha den möjligheten, att bo här i Fish Hoek, Sydafrika.
Skriver snart igen/ Kramisar

Inga kommentarer: