Jag hade tänkt mig att den här Bloggen ska handla om lite av varje, Privat och "Business" från Sverige och Sydafrika.

08 september 2011

Lite nyheter äntligen

En ledig dag, så jag kan sitta i lugn och ro och blogga en stund.

Det har hänt en hel del, sen sist. Vi har bl.annat, ätit surströmming 2 ggr till. Först var det ju i Skultuna med mina systrar, sen uppe i Borkbo i närheten a Enånger. Det är en god vän, som gör surströmming där.


 Vackert i Borkbo
 Mannen i gult, är Hans-Erik, som gör den goda Borkbo suringen

Några av de övriga gästerna
Sångaren och artisten Östen med resten Vilka härliga killar


Den andra som äger surströmmings stället Stig med fru Siv.

 Sen dagen efter, hade vi några av dom som var där, plus andra vänner, på grill i Husvagnen. Hade tur med vädret också. Så här såg det ut då





Härliga vänner allihopa.

Sen var vi hem till vår dotter Lotta, som nyss fyllt år. Här kommer några bilder från den festen.


 Till och med jag, fick vara med.



Sen blev det dags för nästa surströmmingsfest, men det blev nog den sista för denna säsong.

Detta blev den enda bilden. Det är Eje och Gunnel från Furuvik. Jag glömde ta flera kort, snopet !!!

Nu har jag stickat klart tröjan till våra vänners lilla kille. Så här blev den.

1 kommentar:

Brittsan sa...

Det var då värst så mycket folk och surströmming! Och så mycket som du jobbar att du har hunnit med att sticka en tröja — JÄTTEFIN!!!